loading...
ایران صدا2
pooya بازدید : 53 سه شنبه 17 اسفند 1389 نظرات (0)

نقد و بررسی آهنگ "همینه که هست از گروه تن به 10" رو آماده کردیم و رضا موتی به نمایندگی از گروه تن به 10 و علیرضا جی جی در مورد آهنگ و نقد و بررسی توضیحاتی دادند . طبق قول و وعده ی ما این بررسی رو هم تونستیم به صورت صوتی در اختیار شما قرار بدیم و یه فیلم از پشت صحنه ی رکورد نقد ضبط شده که می تونید دانلود کنید . امیدواریم که تونسته باشیم رضایت شما رو جلب و مثه همیشه چشم دشمنارو درآورده باشیم هه هه . باتشکر از استودیو Harm Record



مقدمه :
آهنگي که پيشه رو داريم به نام همينه که هست حاصل همکاري تن به ده با يکي از اعضاي گروه زدبازيه آهنگي که صرفا يه موضوعه خاص و پيگيري نميکنه و به طور کل در سطح يه همکاريه و بايد در سبک سياق کارهاي زدبازي به حساب اورد اما معمولا اينگونه آهنگا هم طرفداراي خاص خودشو داره در مجموع سعي شده به صورت خلاصه و جامع فقط نقد آهنگ مورد توجه باشه و توضيحات بي مورد اضافه نشه .

دانلود نقد صوتی آهنگ :

Download - 128

Download - 64


دانلود پشت صحنه ی رکورد نقد :

Download

در آمدي بر نقد آهنگ :
آهنگي که تن به ده اجرا کرده موضوعيه که اکثر مخاطبان رپ فارسي اونو ميپسندند اجرا بر روي آهنگي که همراه هيجان و شور خاصيه .

بررسي موضوعي :
موضوع اين آهنگ رو بايد تو دسته گنگ وclub قرار داد ، موضوعي که شباهت بسيار زيادي به کارهاي زدبازي داره و از قبل نيز پيش بيني هايي در اين مورد زده ميشد نکته اي که بايد اشاره کرد اينه که هر ورس به يه موضوع خاص تاکيد کرده به طور کلي موضوع آهنگ صرفا معموليه .

بررسي آهنگ :

ريتم آهنگ با آواي خاصي شروع ميشه و شنونده رو براي آغاز آهنگ آماده ميکنه که از اين حيث خوب کار شده .

ورس 1(آلفا):
داد بزن اسممو // تو که ميدوني قصمو
روز به روز بهتر // واسه اينه که تو حسمو
قد بلند ,موها مشکي کوتاه // با کت خزدار عين اسکيموها
از اولم بودم خيلي حسي تو کار // روي بيت شناورم مثه اسکي رو آب
نميتونن ببينن حالم خوبه // باختن ميگن تقصير داور بوده
ازم بدشون مياد مثه مار از پونه // ولي بازم سي ديامو دارن خونه
بيخيال اينا وقتي در بطريا بازه // رضا موتيو سازش ميان با دخيا تازه
خنده رو لبم همه زندگيم بوده // ضرر نکردم همه زندگيم سوده

بررسي ورس 1 از لحاظ اجرا :
اجراي اين ورس بر عهده مهدي آلفاس که به صورت ريتميک و مناسب اين ورس رو اجرا ميکنه و شباهت بسيار زيادي با اجراي گروه زدبازي داره که به نظرم يکي از نواقص به شمار مياد، نحوه اجراي گروه تن به ده به صورت خاص و مختص به خودشون بود . اينکه چرا تو اين آهنک به طور کلي تغيير سبک استايل اجرا دادن جاي سواله ، به صورت محسوسي همون اوج و فرود هايي که ميشناسيم اجرا شد در عين حال آلفا نيز اجراي معمولي داشت و نسبت به آهنگهاي قبلي نکته يا مانور خاصي انجام نداد، اجراي ورس هم از سرعت خوبي برخورداره و تقريبا چهار چهارم اجرا ميشه نکته ديگه اينکه رو بعضي حروف در ابيات تاکيد ميشه که جذابيته آهنگ رو بالا ميبره به طور مثال بيت اول تا چهارم حروف س و ص در آخر هم به نظرم دو مصرع آخر درست و واضح تلفظ نميشه.به طور کلي اجراي ورس 1 در يه سطح بوده و نکته چشم گيري نداشت .

بررسي ورس از لحاظ مفهومي :
اين ورس بيشتر رو موضوع گنگ متمرکز شده و همونطورم که ميدونيد يه همچين آهنگ با موضوعي فاقد معني و مفهوم اجتماعي رپ هستش و معمولا به هر سوژه يا موضوعي اشاره ميکنه در مجموع آلفا سعي داره برتر بودن گروه و قدرتشون رو اعلام کنه و اين حس رو به شنونده هم منتقل کنه . در مجموع سعي شده بيشتر سيلاب هاي ابيات و قافيه ها خوب از آب در بياد تا اينکه يه معني درست حسابي داشته باشه

بررسي ورس از لحاظ قواعد رپ :
ورس آلفا مثل کل آهنگ از وزن خوب و قافيه هاي يکساني استفاده شده و بسيار کار شده که ابيات روي بيت شناور باشه و شنونده با گوش دادن به آهنگ ثانيه به ثانيش و دنبال کنه، کل ورس سيلاب مناسبي داره و در هر بيت از آواهاي همسو استفاده شده، نکته جالب توجه اينکه تو ورس از آواي او به خوبي استفاده شده و به نوعي يکپارچگي بهش داده همچنين که نوشته آهنگ با هر ضرب از بيت سازگار و مناسبه، کل تکست هم در همون شکل و قاعده کلي که 8 بيت هستش گفته شده .

ورس 2(شارلاتان):
آب من توي جوب نميره با راه راست // شارلاتان زنگ خطري برايه کاسباست
ديگه آدم شدن نميشه برام چاره ساز // زندگيم تا بهشت فاصله ي گوش تا صداست
تن به 10 , پيش ميره باهاش کارا طوري // حس کني حرفه اي , باز ميفهمي آماتوري
فکر کردي باهام فاصله نداري ؟برس خب // اونقدر بالام که ديده نشم بدون تلسکوپ
من زندم به خاطر تو و نصف شب // ولي صبح پا ميشم به ياد ندارم اسمتم
مگه ميشه اون شلوار تنگت رو نکنم // هنوزم هستش جاي چنگت رو کمرم
وقتي رو منه انگار رو خط استواست // با جوجه دافا پريدنم واسه اسگلاست
با اينکه ديگه نميخوام ببينم ريختشم // بازم ميريم نيه دوم بازيه شيفت شب

بررسي ورس دوم از لحاظ اجرا :
ورس دوم توسط شارلاتان اجرا ميشه، با همون استايل و اجراي قبليه خودش به نوعي نوع سبکش رو تو اين آهنگ حفظ کرده، گروه هايي مثل تن به ده به مرحله اي رسيدن که خارج شدن از بيت يا اجراي نامناسب تو کاراشون ديگه ديده نميشه و اين ورس هم از اين قاعده مستثنا نيست چيزي که واضحه اينه که شارلاتان ايده يا اجراي فوق العاده اي تو اين آهنگ از خودش نشون نداد اما اجرا در طول آهنگ تا حد زيادي با بيت و آهنگ هماهنگه نکته ديگه اينکه بدليل آواهاي زياد تو هر بيت اجرا سخت شده و خواننده مجبور شده به چالش کشيده بشه .

بررسي از لحاظ مفهومي :
اين ورس هم در سبک سياق ورس قبله، روي موضوع گنگ و چگونگيه فعاليت خواننده تمرکز داره از بيت اول تا 6 به همين منوال طي ميشه و از 6 به بعد به موضوعات متفرقه کشيده ميشه، يه نکته اينکه مثل کل آهنگ معني آهنگ اولويت اول نيست حس و اجرايي که به گوش شنونده بشينه اولويت اوله اما مفهوم اين ورس هر چي رو به آخر ميره پرت تر ميشه و اون مفهوم واضح خودشو از دست ميده و صرفا به قافيه مناسب ميپردازه .

بررسي ورس از لحاظ قواعد رپ :
در اين ورس از کلمات بهتري استفاده شده و به طور زيادي ابياتش با ورس قبل فرق ميکنه در اين ورس در هر بيت معمولا 5 کلمه وجود داره که به نظرم تنوع اجرا تو گروه رو نشون ميده اما همين 5 بيت با انواع آوا باعث شده اجرا سخت تر بشه منظور (تعدد آواهاست به طور مثال در بيت اول 4 آوا استفاده شده که زياده واسه يه مصرع) ولي به نوعي هم جذاب کرده چون سرعت رو بالا برده، به طور کلي از لحاظ همسويي و رعايت سيلاب و وزن ابيات از ورس قبل عقبتره .

ورس 3 (سزار):
آآه ....تویه خلصم همش // لب سیگارو هرشب مستم
دیگه همه واسم احمق هستن // از وقتی که ورقم برگشت دستم
شب بیدارم با کلاویرها // ستاره ها پیش آسمونو 3 تا پیش مان
دشمنام که درگیره دست تو جیب // ضبط میکردیم وقتی که لش بودیم ,هه هه
همه بهم میگن دیوونه یه جور // مثه مهاجمه تیمیم که میشوته به توپ
دخیا دور و ورم و منم تیونرشون // ولی منکه باهاشون ندارم میونه ی خوب
همه میدونن اخلاق خاصی دارم // ولی گیر میدن میگن بیا پارتی با من
از همون شبایی که من با شارلی باشم // همه تماشاگرن و منم جان سینا ام


برسي ورس 3 از لحاظ اجرا :
ورس 3 بلافاصله بعد از ورس دوم با مکثي دو ثانيه اي توسط سزار اجرا ميشه ، کاري که دو صدا و اجراي متفاوت از دو خواننده رو در ادامه همديگه قرار داده که باعث تنوع تو آهنگ شده و شنونده رو مجبور به دنبال کردن آهنگ ميکنه، سزار ابيات رو به طور مناسبي روي زمينه آهنگ نشونده و رنج صداش هم طوريه که هماهنگيه زيادي با اين موضوعات داره همچنين که تو اين آهنگ از حس بيشتري نسبت به بقيه استفاده کرده در ثانيه 1.53 يه مکثي داره که به نوعي ورس رو دو قسمت کرده، اول قسمتي که از از ابتدا تا اين ثانيه شروع ميشه و اوجش به پايان ميرسه و دوم از اين ثانيه تا آخر ورس، قشنگ بودن اين حرکت بستگي به مخاطب داره که چجوري با آهنگ ارتباط برقرار کنه .

بررسي ورس 3 از لحاظ مفهومي :
اين ورس نيز لحاظ مفهومي چيز چشمگيري نداشت . آهنگهايي مثله دست تو جيب و بدو دنباله بازيت به مراتب مفهومي گيراتر داشت، البته اين ورس هم معني رووني داره اما خيلي پراکندگي موضوعي داره ، در ابيات آخر هم مفهوم ملموس ابيات اول از بين ميره و خيلي معني پرتي پيدا ميکنه اما باز بايد اشاره کرد که هدف به رخ کشيدنه قدرت و زيبايي در اجراست و معني و مفهوم بالا براي همچين آهنگي مد نظر نيست .

بررسي ورس 3 از لحاظ قواعد رپي :
ورس سوم از لحاظ ابيات شباهت زيادي به ورس اول داره تعداد کلمه ها در هر بيت معمولا 3 يا 4 تاس و سيلاب و وزن ابيات متناسب با همه اين ورس 8 بيته تقريبا دو بيت دو بيت با هم، هم قافيه و هم آوا هستن و در رعايت همين موارد از کل ورسها بهتر کار شده اما اگر از نگاه دقيق و موشکافانه نگاه کنيم شايد بشه گفت براي گفتن اين قافيه ها و يکدست بودنش معني و يکپارچگي مفهوم از بين رفته .

پل (سزار):
هي ميگي لبو بيار // ميکني منو بيمار
راست بگو اگه نباشم ميکني شبو چيکار
ميزني الک و سيگار // ميخوري در و ديوار
راست بگو اگه نباشم ميکني شبو چيکار

بررسي کلي پل :
بعد از ورس سوم کروس دوم شروع ميشه سپس ايستگاهي تقريبا 17 ثانيه اي تلفيق با کروس و کلماتي کوتاه داره و بعد از اون ورس کوتاهي با 3 بيت اجرا ميشه که تنوع و حرکت جالبي شده نوشته هم بسيار وزن و قافيه هاي يکساني داره اما معنيش کلا با محتواي اصلي 3 ورس قبلي فرق داره .

ورس 4 (موتي):
زندگيم شده شبيه کازينو // نميتونن پيش بيني کنن بازيمو ,نه
چون نميبينن 2تا ورق دستم چيه // ميان تک تک ژتونارو حتما ديگه
واسه برنامه هاي شب هميشه من پايه // روزا خوابم همش شدم شبيه ومپاير
همسايه ام اگه شاکيه هميشه يه بحث // که ريلکس بهشون ميگم همينه که هست
آره 1دندم ,يه جورايي بي کلاژ // ولي يه دونه مثه داوود ميکلانژ
سازم دستمه و دورمم پر داف // صدام ميزنن فک کنم که نوبتم شده باز
که برم بالا شوتا بشن يکي يکي کم // تازه فرداشبم که با يه اکيپ ديگم
آره برنامه همينه هرشب // خيلي خرم اگه بخوام عوض شم ...هه

بررسي ورس 4 ار لحاظ اجرا :
ورس چهارم بعد از قسمت کوچکي که توضيح داديم توسط رضا موتي اجرا شد به نظر ميرسه رضا احساسي که اين نوشته ميخواد رو به شنونده القا نميکنه و شادابي آهنگهاي پيششو نداره اما خب خوندن شعر روي آهنگ کاملا روونه و شنونده رو دنباله خودش ميکشونه ، ورس آخر در اجرا شباهت زيادي با ورس قبليش داره و به طور کلي تو يه قالب اجرا شدن اما اين قسمت چون اکثرا از يه وزن و قافيه استفاده کرده بهتر به گوش مياد در مجموع موتي هم خيلي شبيه سبک زدبازي کار کرده و به نظرم واقعا واسه تن به ده خوب نيست که اينطور در همون سبک آهنگ منتشر کنن .

بررسي از لحاظ مفهومي :
مفهوم اين ورس هم دقيقا در راستاي قبلياس و فرق چنداني نداره فقط تنوع موضوعيش زيادتره و تلفيقي از گنگ پارتي شده يه جورايي،همون چيزايي که معمولا زدبازي ميگفت رو اشاره کرده! موتي سعي کرده قدرت و بالا بودن خودش و گروه رو بيان کنه در عين حال ريتم هيجانيه کار رو هم حفظ کنه .

بررسي از لحاظ قواعد رپي :
ورس آخر که دارايه 8 بيت هست به طور زيبايي با ريتم کار هماهنگه وزن بيت مناسبه معمولا 4 تا 5 کلمه استفاده شده نکته قابل توجه اينه که اين ورس با وجود تعداد زياد کلمه در يک مصرع باز سيلاب و يکسان بودن ابيات به طرز خوبي رعايت شده نکته ديگه اينکه همون قافيه هاي جالبه زدبازي هم توش بکاربرده شده در کل حساب کنيم نکته جالب توجه يا فوق العاده اي تو اين ورس نداشتيم نوشته ساده هست درسته نقصه زيادي نداره اما خب کاره منحصر به فردي هم توش صورت نگرفته و در همون سطح آهنگاي قبلي شايد کمتر هم باشه .

کروس (موتي):
روزا که پا ميشيم تا شب بيکاريم
شبارو مثه جغد تا صبح بيداريم
هميشه تو بحث ميگم همينه که هست
هيچوقت عوض نميشم نه چونکه نميخوام عوض شم

بررسي کروس از لحاظ اجرا :
کروس اين آهنگ يکي از نقاطه ضعفشه اشکالي تو نحوه اجرا نداره اما بسيار ساده اجرا ميشه همچنين که هيچ خلاقيتي توش نيس رضا موتي هم که اين کروسو اجرا ميکنه خيلي ساده ميخونه اين در حاليه که اوجه آهنگ رو هم حفظ نميکنه يعني کمکي به شور و هيجان آهنگ نميکنه هيچ برعکس کمم ميکنه به طور کل در سطح معمولي اجرا شده .

بررسي کروس از لحاظ مفهوم :
معني کروس تقريبا دربردارنده ي اسم آهنگه و ارتباط معناييش با ورسها هم 60 درصد هس تقريبا ميشه گفت اين قسمت از نوشته قوي هم برخوردار نيست که بتونه قدرت کامل گروه تن به ده رو نشون بده و مثل اجرا در سطحي بسيار معمولي قرار داره .


نقد فني آهنگ :
بيت اين ترک هم مثل اکثر آهنگهاي ديگه کاملآ با سمپل ساخته شده . بيت با يه استرينگ جنجالي شروع ميشه به اسم wisa awaad که يه فضاي غير هيپ هاپ رو به گوش شنونده ميرسونه .معمولآ از اين فضا براي ساخت ترک هاي هيپ هاپ استفاده نميشه ، ساز ثانيه 6 درام oldschool از پک nexus به بيت اضافه ميشه که صداش پايين هست .
بعد از اينترو جي جي از ثانيه 16 ورس اول شروع ميشه که براي تمامي ورس ها از drum kit با kick 4/4 + snare تو ضرب هاي 2 و 4 و با hat 4/4 که فاصله زماني نيم ضرب با kick داره استفاده شده در کل ميشه گفت که يه کار تقريبآ فست با تمپو 120 هست .
از نظر ميکس و مستر تنها ايرادي که اين ترک داشت ، ثانيه 44 کار که ورس اول هست از کلمه خنده به بعد وکال ها از وکال هاي قبلي اين ورس پايين تر هست .

نقد کلي :
آهنگ همينه که هست ،محصول همکاريه اعضاي گروه تن به ده با آهنگسازي عليرضا جي جي هستش آهنگي که به طور کلي و در مجموع شباهت زيادي به کاراي زدبازي داشت تا تن به ده، اما خب در سطح بالايي اجرا شد صداها و استايل هاي متفاوت باعث شده اين چند ساله تن به ده شهرت زيادي رو به دست بياره، کم شدن اعضاي گروه هم مسلما بر اين روند تاثير خواهد گذاشت .
نقصه بزرگ اين آهنگ و ميشه دور شدن تن به ده از سبک کاريه خودش و شبيه بودن به سبک کاراي زدبازي دونست، ديدگاه بعدي اينه که معني و مفهوم کار نسبت به آهنگاي قبلي پايين تر بود بيشتر رو ريتميک بودن کار تمرکز شده بود، اين آهنگ ميتونه بيانگره اينم باشه که تن به ده تو اجراي اينگونه سبک موفق ميشه و اينکه سعي کنه سبک و رنج کاريشو بيشتر کنه و فقط رو کاراي گنگ مانور نده!

توضیحات تن به 10 در مورد نقد و آهنگ :

با سلام خدمت بازدید کنندگان سایت رپفا و تشکر از نقد این آهنگ توسط گروه متحدین

رضا موتی هستم و در اینجا به نمایندگی از بچه های کروه "تن به 10" و "علی رضا جی جی" توضیحاتی در مورد آهنگ "همینه که هست" و نقد اون می دم.

توضیحاتی در مورد آهنگ :
این پروژه با فرستادن بیت اولیه کار توسط جی جی و طی مراحل تعیین و تایید موضوع و کروس کار شروع شد. مراحل مختلف کار با آهنگساز چک و اصلاح می شد و چیزیکه مد نظر بود سبک موضوعی کلاب/گنگ ابهامی یا دارک بود که مانند بیت کار یک فضای تلفیقی هیپ-هاپ گوتیک تداعی می کنه. این سبک موضوعی رو نمی شه با سبکای موضوعی دیگه هیپ-هاپ مثل اجتماعی – سیاسی – عشقی و ... مقایسه کرد.
فضای کلی آهنگ زندگی روزمره ( یا بیشتر شب مره) جوونایی رو نشون میده که بسیار خود محور هستند و سبک زندگی غیر معمول و متفاوت خودشونو دارن و بهش افتخار می کنن. این نوع موضوع که زبان تین-اج هست کمتر در فضای هیپ-هاپ بکار برده می شه و بحث اصلی سبک پانک راک هست که اخیرا در برخی کارهای زدبازی هم دیده می شه و به دلیل عدم وجود راک فارسی، در این حیطه مخاطباشو جذب کرده.

توضیحاتی در جواب به نقد :
آهنگ "همینه که هست" مثل بقیه کارهای گروه تن به 10 حتما نقص هایی داره که گروه سعی می کنه در کارهای بعدی با اصلاح اونها روند پیشرفت خودشو ادامه بده.
بحث هایی در مورد شباهت گروه زدبازی و تن به 10 مطرح شده که در اینجا سعی می کنم توضیحاتی بدم.

وجود الگوهای مشترک :
الگوهای مشترک غربی مانند Lloyd Banks, 50 cent, Eminem, Fabolous, Chamillionaire و ... برای دو گروه طبیعتا شباهت های کاری زیادی به دنبال داره، خصوصا در انتخاب موضوعات، لهن و فلو. به عنوان مثال آهنگ Poppin’ them thangs از G-unit که الگوی چند ورس قدیمی از سامان ویلسون و همچنین تن به 10 بوده.

پروژه ای با کارفرمای خاص :
در مورد این آهنگ که کارفرمای خاص، یعنی علیرضا جی جی از گروه زدبازی داشت، باید سعی می شد نظر کارفرما هم جلب بشه و در نتیجه علاوه بر موضوع بالا، جلب نظر جی جی هم امر مهمی بود و مانند آهنگای دیگر گروه که کارفرما خود گروه بود، هر سبک و سیاقی اجرایی نبود و باید با بیت تطابق می داشت.
بحث دیگر اولویت لهن به مفهوم بود که متاسفانه در این کار بسیار دیده می شد. ولی همونطور که اشاره شد کلاب بودن کار به لهن اولویت می داد.
کروس کار قرار بود با تیون سنگین (مناسب برای کار کلاب) افکت گذاری بشه ولی با نظر جی جی به صورت خام (راف) میکس شد.
بیت نیز تماما بوسیله کی بورد جی جی ساخته شده و تک تک صداها ضبط شدن و در کار به گفته جی جی به هیچ عنوان از سمپل استفاده نشده.
در آخر اضافه کنم که تن به 10 از ابتدا یک سبک خاص رو دنبال نمی کرده و هدفش کنکاش تو سبکای مختلف مورد علاقش بوده، هرچند که سبک موضوعی گنگستا رپ و وست شاید علاقه شخصی شخص من تو هیپ-هاپ هست.

با تشکر می شناسی مارو

دانلود آهنگ :

Download

تکست کار :


اینترو ( جی جی ) :
جی جی ...تن به 10 ..میشناسی اینارو ....ههه ههه

ورس 1(آلفا):
داد بزن اسممو // تو که میدونی قصمو
روز به روز بهتر // واسه اینه که تو حسمو
قد بلند ,موها مشکی کوتاه // با کت خزدار عین اسکیموها
از اولم بودم خیلی حسی تو کار // روی بیت شناورم مثه اسکی رو آب
نمیتونن ببینن حالم خوبه // باختن میگن تقصیر داور بوده
ازم بدشون میاد مثه مار از پونه // ولی بازم سی دیامو دارن خونه
بیخیال اینا وقتی در بطریا بازه // رضا موتیو سازش میان با دخیا تازه
خنده رو لبم همه زندگیم بوده // ضرر نکردم همه زندگیم سوده

کروس (موتی):
روزا که پا میشیم تا شب بیکاریم
شبارو مثه جغد تا صبح بیداریم
همیشه تو بحث میگم همینه که هست
هیچوقت عوض نمیشم نه چونکه نمیخوام عوض شم

ورس 2(شارلاتان):
آب من توی جوب نمیره با راه راست // شارلاتان زنگ خطری برایه کاسباست
دیگه آدم شدن نمیشه برام چاره ساز // زندگیم تا بهشت فاصله ی گوش تا صداست
تن به 10 , پیش میره باهاش کارا طوری // حس کنی حرفه ای , باز میفهمی آماتوری
فکر کردی باهام فاصله نداری ؟برس خب // اونقدر بالام که دیده نشم بدون تلسکوپ
من زندم به خاطر تو و نصف شب // ولی صبح پا میشم به یاد ندارم اسمتم
مگه میشه اون شلوار تنگت رو نکنم // هنوزم هستش جای چنگت رو کمرم
وقتی رو منه انگار رو خط استواست // با جوجه دافا پریدنم واسه اسگلاست
با اینکه دیگه نمیخوام ببینم ریختشم // بازم میریم نیه دوم بازیه شیفت شب

ورس 3 (سزار):
آآه ....تویه خلصم همش // لب سیگارو هرشب مستم
دیگه همه واسم احمق هستن // از وقتی که ورقم برگشت دستم
شب بیدارم با کلاویرها // ستاره ها پیش آسمونو 3 تا پیش مان
دشمنام که درگیره دست تو جیب // ضبط میکردیم وقتی که لش بودیم ,هه هه
همه بهم میگن دیوونه یه جور // مثه مهاجمه تیمیم که میشوته به توپ
دخیا دور و ورم و منم تیونرشون // ولی منکه باهاشون ندارم میونه ی خوب
همه میدونن اخلاق خاصی دارم // ولی گیر میدن میگن بیا پارتی با من
از همون شبایی که من با شارلی باشم // همه تماشاگرن و منم جان سینا ام


کروس (موتی):
روزا که پا میشیم تا شب بیکاریم
شبارو مثه جغد تا صبح بیداریم
همیشه تو بحث میگم همینه که هست
هیچوقت عوض نمیشم نه چونکه نمیخوام عوض شم

(موتی و سزار ):
نه ....نه ...نمیخوام عوض شم (آره همینه که هست)
نه ....نه ...نمیخوام عوض شم (حالا همینه که هست)
نه ....نه ...نمیخوام , نمیخوام (....پس ..هیچوقت.....)
عوض نمیشم نه چونکه نمیخوام عوض شم

پل (سزار):
هی میگی لبو بیار // میکنی منو بیمار
راست بگو اگه نباشم میکنی شبو چیکار
میزنی الک و سیگار // میخوری در و دیوار
راست بگو اگه نباشم میکنی شبو چیکار

ورس 4 (موتی):
زندگیم شده شبیه کازینو // نمیتونن پیش بینی کنن بازیمو ,نه
چون نمیبینن 2تا ورق دستم چیه // میان تک تک ژتونارو حتما دیگه
واسه برنامه های شب همیشه من پایه // روزا خوابم همش شدم شبیه ومپایر
همسایه ام اگه شاکیه همیشه یه بحث // که ریلکس بهشون میگم همینه که هست
آره 1دندم ,یه جورایی بی کلاژ // ولی یه دونه مثه داوود میکلانژ
سازم دستمه و دورمم پر داف // صدام میزنن فک کنم که نوبتم شده باز
که برم بالا شوتا بشن یکی یکی کم // تازه فرداشبم که با یه اکیپ دیگم
آره برنامه همینه هرشب // خیلی خرم اگه بخوام عوض شم ...هه

کروس (موتی):
روزا که پا میشیم تا شب بیکاریم
شبارو مثه جغد تا صبح بیداریم
همیشه تو بحث میگم همینه که هست
هیچوقت عوض نمیشم نه چونکه نمیخوام عوض شم

(موتی و سزار ):
نه ....نه ...نمیخوام عوض شم (آره همینه که هست)
نه ....نه ...نمیخوام عوض شم (حالا همینه که هست)
نه ....نه ...نمیخوام , نمیخوام (....پس ..هیچوقت.....)
عوض نمیشم نه چونکه نمیخوام عوض شم

اوترو (آلفا و سزار ):
یه ... تن به 20 11 ... بیشتر از این چی میخوای ؟...... جی جی ...
میزنی الک و سیگار
میخوری در و دیوار
راست بگو اگه نباشم میکنی شبو چیکار...


امتیاز به اجزای کار :

نمراته تکست از نظره معني و مفهوم عاميانه و متناسب با موضوع در ورس ها + کروس به صورته جدا گانه:

ورس 1 : 7.8 از 10
ورس 2 : 7.5 از 10
ورس 3 : 7.5 از 10
ورس 4 : 7.8 از 10

نمراته تکست از نظره رعايته اصول و قاعده ي مربوط به رپ(سيلاب و وزن و...)در هر ورس به صورته جدا گانه:

ورس 1 :8.7 از 10
ورس 2 : 8.5 از 10
ورس 3 : 8.8 از 10
ورس 4 : 8.8 از 10

نمراته استايل در هر ورس + کروس به صورته جداگانه:

ورس 1 : 8 از 10
ورس 2 : 8.3 از 10
ورس 3 : 8.2 از 10
ورس 4 : 8.2 از 10

مخاطب پذيري آهنگ:

8.6 از 10

نمرات کروس آهنگ :

اجرا : 7.4 از 10
مفهوم : 7 از 10

نمرات بيت و ميکس و مستره کار و ضبط وکال:

بيت : 7.5 از 10
ميکس و مستر : 6 از 10
ضبطه ووکال : 9 از 10

تهیه کنندگان این مطالب هر کدام در بخش های خود :

نقد و بررسی آهنگ Parsa & Barsam (علیرضا & علیرضا)
نقد و بررسی صوتی آهنگ از Aryana ( علی )
بررسی فنی آهنگ از beatmusic (مجید شفیعی)
تهیه کاور و گرافیک از MK (محمد)
تنظیم و ویرایش و بازنگری نهایی از M4$0u5 (مسعود)


اسامی تیم به ترتیب الفبای انگلیسی به شرح زیر می باشد :

Aryana ( علی )
Arya_gharbal(آریا)
Barsam (علیرضا)
beatmusic(مجید شفیعی)
M4$0u5(مسعود)
MK (محمد)
Netbaz(جاوید)
Parsa (علیرضا)
tf2000(حمید)

اتحاد تا جهانی شدن رپ فارس
متحدین
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 2 فروردين 1390
  • دوشنبه 1 فروردين 1390
  • يکشنبه 29 اسفند 1389
  • شنبه 28 اسفند 1389
  • جمعه 27 اسفند 1389
  • پنجشنبه 26 اسفند 1389
  • چهارشنبه 25 اسفند 1389
  • سه شنبه 24 اسفند 1389
  • دوشنبه 23 اسفند 1389
  • يکشنبه 22 اسفند 1389
  • جمعه 20 اسفند 1389
  • پنجشنبه 19 اسفند 1389
  • چهارشنبه 18 اسفند 1389
  • سه شنبه 17 اسفند 1389
  • دوشنبه 16 اسفند 1389
  • يکشنبه 15 اسفند 1389
  • جمعه 13 اسفند 1389
  • پنجشنبه 12 اسفند 1389
  • سه شنبه 10 اسفند 1389
  • دوشنبه 9 اسفند 1389
  • يکشنبه 1 اسفند 1389
  • شنبه 30 بهمن 1389
  • جمعه 29 بهمن 1389
  • پنجشنبه 28 بهمن 1389
  • سه شنبه 26 بهمن 1389
  • جمعه 22 بهمن 1389
  • پنجشنبه 21 بهمن 1389
  • چهارشنبه 20 بهمن 1389
  • دوشنبه 18 بهمن 1389
  • پنجشنبه 14 بهمن 1389
  • چهارشنبه 13 بهمن 1389
  • سه شنبه 12 بهمن 1389
  • دوشنبه 11 بهمن 1389
  • يکشنبه 10 بهمن 1389
  • شنبه 9 بهمن 1389
  • پنجشنبه 7 بهمن 1389
  • چهارشنبه 6 بهمن 1389
  • دوشنبه 4 بهمن 1389
  • يکشنبه 3 بهمن 1389
  • شنبه 2 بهمن 1389
  • جمعه 1 بهمن 1389
  • پنجشنبه 30 دی 1389
  • چهارشنبه 29 دی 1389
  • سه شنبه 28 دی 1389
  • دوشنبه 27 دی 1389
  • يکشنبه 26 دی 1389
  • شنبه 25 دی 1389
  • جمعه 24 دی 1389
  • پنجشنبه 23 دی 1389
  • چهارشنبه 22 دی 1389
  • سه شنبه 21 دی 1389
  • دوشنبه 20 دی 1389
  • يکشنبه 19 دی 1389
  • شنبه 18 دی 1389
  • جمعه 17 دی 1389
  • پنجشنبه 16 دی 1389
  • شنبه 11 دی 1389
  • جمعه 10 دی 1389
  • پنجشنبه 9 دی 1389
  • چهارشنبه 10 آذر 1389
  • سه شنبه 9 آذر 1389
  • 17 اسفند 1389
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 1,026
  • بازدید سال : 3,016
  • بازدید کلی : 33,508